A világ legismertebb keresője által működtetett Google Adwords jelentős átalakuláson ment át az elmúlt években. Az idei év legnagyobb szenzációja hazai piacon a Google Shopping bevezetése, amely lehetővé teszi többek között, hogy a Google találati listáján konkrét termékek képpel, árral jelenjenek meg, így téve könnyebbé a döntést az internetezők számára. A bevezetése óta jelentősen átalakultak a Google Adwords által produkált eredmények, már ami a webshopok hirdetéseit illeti. Azok, akik be tudták vezetni a Google Shoppingot a kampányaikba, egyértelműen a nyertesei lettek, mivel jelentősen nagyobb arányban produkál konverziókat, mint a normál kulcsszavas kampányok, hogy a display hirdetéseket ne is említsem. Egyébként arról azért még érdemes írni, hogy a shopping hirdetések a Google display hálózatán is megjelennek, mi több, jól is teljesítenek. A Google Adwords emellett nagy hangsúlyt tett arra is, hogy a kampányok minél jobban automatizálhatóak legyenek, felhasználva ehhez az egészen jól kiforrt mesterséges intelligenciájukat.